Ska man ge sig på det igen?

För två somrar sedan var vi ett gäng tjejer som bestämde oss för att ha en aktiv semester. Vi körde bil genom hela Sverige från Göteborg till Kiruna för att bestiga Kebnekajse.På vägen stannade vi även i Åre för forsränning i kajak.

Kommer ihåg hur vi kämpade och kämpade i tre dagar upp och ner för det berget. Det jag kommer ihåg var hur jag gång på gång tänkte: "aldrig mer, aldrig mer, aldrig mer."
(läs mer om det här)

Borde tillägga att jag hade varit ute och gått 2 gånger några dagar innan och inte tränat på länge så det är ju inte så konstigt att det var ett h*lvete.

"jag föder hellre 10 barn på en gång än gör det här igen" sa en av tjejerna.

Trotts att det var det jobbigaste jg vart med om så är det verkligen ett minne för livet och det var underbart vackert.Nu när jag är igång med träning och vart aktiv många dagar i vecka sen september så är jag sugen på att testa på det igen. Se om det är lika jobbigt nu. Pojkvännen är jätte intresserad av att göra det med mig i år(?) och köra ett stopp i Åre för att göra något liknande som sist (forsränning).


Frågan är om vädret kan slå förra gången? Strålande solsken! Så underbart att det pirrar i magen fortfarande! Kan det vara så att jag kommer stå på sockertoppen snart igen?

(vandringsskorna och ryggsäcken som inhandlades inför vandringen måste ju användas på nytt:-))

-A


 


Kommentarer
Postat av: elinpelin

En kompis som besteg berget veckan efter oss hade träffat på en gubbe. Han var på väg upp för 60:e gången(!) och endast haft klar sikt från toppen 3 av dem...

2012-03-08 @ 15:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback