semester i Norge, 20-25 augusti

 
Sommaren börjar ta slut och jag råkade sätta mig vid sambons dator och kom över fotona som dagits under vår spontan semester (då vi råkade komma över en veckas ledighet tillsammans). Den veckans blev till en bilsemester i Norge. En resa som blev en spontan semester där vi gjorde vad vi ville just den dagen samt en nostalgi tur till Oslo där vi bodde för 3 år sen. 
 
Första stoppet blev i Kristansand efter ca 70 mils körning. Råkade hamna på ett litet mysigt hotell som var bättre och billigare än väntat. Och Kristiansand i sig var mysigare än vi trott så vi stannade i två nätter istället för en. Utforskade, solade och badade, grillade och sprang när vi blev för rastlösa...
 
 
Spontangrillning på en udde...
Utsikt över Kristiansand
Södra Norge bjöd på underbar natur och utsikt
 
Efter två dygn i Kristiansand begav vi oss mot resans hödjpunkt :PREIKESTOLEN. 3 timmars vandrande i norsk natur. På tok för liten tur med facit i hand men fick absolut en blodadtand både två <3
 
Första km avverkad och även den jobbigaste då den bara gick uppåt. Det krävdes ett foto :)
....samt ett hoppfoto
Halvvägs
Nästan framme...
En höjdrädd gosse men dock lika imponerad som jag av vad han såg..
 Efter några km´s vandring möts vi helt plötsligt av den här synen. Mäktigt! Stod bara och tittde på den. När vi började gå så regnade det lite men det hade slutat och molnen på himlen hade flyttat på sig och solen mötte oss på klippan. 
Hann nästan ta ett foto på fötterna över klippkanten innan min söte höjdrädde sambo var på väg tillbaka med fötterna :)
Obligatoriskt foto
(det är jag med de rosa shortsen)
Kunde inte motstå att gå ännu högre upp
Vattenfall på vägen över bergen mot Oslo...
Vacker bergsnatur 
Avslutade vår semester med 2 dagar i Oslo/Drammen. Hälsade på mina gamla kollegor och festade med dem på kvällarna. Kunde inte vara ett bättre avslut!
 
Underbara semester, vi ses snart igen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback