54:49

Resultat: nöjd

Skulle möta upp mamma på centralen 1h15min efter min start så det var bara att gasa.

Hade man berättat att 10km betyder att man springer 5km två gånger och båda gångerna ska man springa upp för mördarbacken i slottsskogen hade jg nog tänkt en gång extra innan jag anmälde mig. Men ingen sa det och första gången jag sprang upp så tackade jag Karin för de gångerna hon peppat upp mig för den backen. Målet var att inte stanna vilket jag lyckades med:)

Andra gången "berget" skulle bestigas var det bara 1 km kvar. Gasen i botten! Ju snabbare man kommer upp, ju snabbare kan man spurta ner. Och fort gick det:)

Resultatet blev 54:49 (4 min snabbare än förra mil loppet!) och jag är nöjd. Ännu bättre att jag hann möta upp mamma utan att hon behövde vänta på mig:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback