Forerunner

Sitter och leker men min pulsklocka.
Intressant verktyg som peppar och gör mig mer införstådd med min kropp.

Med hjälp av siffror förstår jag nu när min kropp inte är på topp och när den mår toppen.
Alla siffror har sin egna berättelse.
Älskar min nya leksak. Den är ärlig. Har 4a rutor som visar olika resultat. Siffror som berättar olika (vet inte om de 4 rutorna som man ska ha uppe men just nu känns det rätt).

Jag har problem med att misslyckas. Eller egentligen inte. Man kan inte alltid lyckas. Men jag hatar att misslyckas. BIG TIME!

Tid: av någon anledning vill jag ha kontroll på tiden. Har svårt att springa bara för att springa. Men jag jobbar på det.
Takt: vill inte springa för långsamt. Synd för borde egentligen bara köra på vad kroppen känner är rätt. Men är rädd att det blir för mycket fusk från min sida så lika bra att någon håller koll på mig?
Sträcka: vill se hur mycket jag utvecklas. Hur mycket längre jag orkar springa den här gången.
Puls: varför puls? Det hänger med från "spinning puls" passet där vi höll koll på puls. Puls intresserar mig.


Tillbaka till de här siffrorna. De peppar mig och tyvärr hänger jag upp mig ganska mycket på dem. HATAR att misslyckas. Att känna mig misslyckad
(åter igen, jag jobbar med det).

Jag vill tillfredsställa mina fyra rutor.
Tid: vill springa längre
Takt: vill springa fortare
Sträcka: vill springa längre
Puls: pulsen måste vara hög under intervallerna och inte för hög under långdistansen.

Stressande men tillfredsställande :)

Men jag har mycket kvar att lära. Som tex hur man får den att pipa efter varje km.....

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback