Boracay

På nyårsdagen skulle vi åka till Boracay.
Jag och Henrik satte våra Iphones på 05:45 då vi skulle bege oss vid kl 07:00 till bussterminalen och skulle hinna äta frukost. Som alla andra som ställt klockan med Iphones under nyårsdagen så ringde inte vår klocka. Blev väckta av nät hotell telefonen ringde och min mamma undrade på andra sidan om vi skulle komma ner och äta frukost. Stressade snabbt ner och möttes av gammal personal och hemma känslan var ett faktum. Åhhh va jag har saknat all personal.

Satte oss i en aircon buss (den första under hela resan) och beredde oss på 6 timmars skumpig och svin kall resa.



Framme efter 7 timmar (inkl. båtresan samt en kort motorcykel tur)  och checkar in på La isla bonita och får 2 dubbelrum med VARMVATTEN och AC. Ingen är lyckligare än min prins som äntligen får duscha läääänge i varmvatten.




Utanför rummen fanns något som liknade balkonger som satt ihop med alla andra och på varje utbyggnad fanns bord. MYSIGT. Varje morgon serverades frukosten vid allas bord.


Vi hade tyvärr otur med vädret men det stoppade inte oss. Vi tog prommenader, shoppade, badade, slappade och min prins tyckte så mycket om ön att han fick mig att lova att vi måste tillbaka igen.

 

LOVE BORACAY! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback