N E W Y O R K - day four

2000 träffade jag en tjej från Oslo när jag var på språkresa i Torquay i England.
Glad att vi lckats hålla kontakten i 10 år. Försöker ses varje år men nu hade det gått 2 år sen sist. När jag en dag fick se på fenomenet "FACEBOOK" att hon skulle till NYC så blev jag glad. Det betydde att hon skulle vara där när vi kom.

Vi möttes upp de sista dagarna. Åt på fancy restaurantes och pratade.

Hon är tranier i NYC då hon jobbar på bank i Oslo. Fick kolla in hennes lägenhet som hon får låna av banken så länge hon är där. Underbart vacker och det bästa är att alla som bor i huset får tillgång till penthouset på 40e våningen. Vi var ju bara tvugna att åka upp och se hur det såg ut. Solen sken och det var näst intill vindstilla!



Senare på kvällen så möttes vi - jag, Micke, Anette och hennes kompis - upp på en jätte god hamburgarrestaurang på fifth avenue inte långt bort från hennes lägenhet. Så otroligt god bugare för en liten peng.



Där va 4e dagen slut. Dax att åka hem. Tillbringade till och med en timme framför datorn på vårt hostel. Så skönt att bara ta de lungt. Vart igång 24/7 sen vi kom och de va så skönt att bara ta de lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback