Tisdag 24 februari

Alltid lika härligt att vakna av väckarklockan och hur man än försöker ta sig upp ur sängen så fattar inte kroppen varför. Slita sig upp ur sängen och försöka sminka över påsarna under ögonen. Gå till garderoben och åter igen inte fatta hur man kan ha så mycket kläder men inget att ha på sig.

Som tur är så försöker jag se livet positiv. Slänger på mig en gammal t-shirt, nickar åt spegelbilden och ger mig för ovanlighetens skull till t-banan i tid. För en gångs skull behöver jag inte halvspringa. Det är fullt så jag måste stå men det är ett hörn ledigt så lutar mig mot det och tar upp min nyinköpta svenska tidning och njuter av egentiden.

Älskar man egentid när jag sitter på tbanan. Får tid att bara vara själv i ett hav med människor. Lyssna på musik, läsa bok/tidning. Åker jag med andra kallar jag det VI tid. Vilket är något viktigt i mitt liv med.


Just idag vart det underbart med egentid. . .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback