HEMSEDAL

ikväll efter jobbet så drar vi till Hemsedal.
Pirrar gött i magen. Har inte vart där sen jag gick i 9an.
Hur gammal var man då? 14? kan det verkligen vara 10 år sen?

Det var på den tiden jag tog mina första åk på skidor.
Då jag för första gången kände den härliga kalla vinden mot mina kinder.
På den tiden visste jag inte hur man stannade på dessa plankor så körde
ståortlopp hela vägen ner och skrek för fulla muggar av skräck.
Ändå skulle jag ge mig på det igen. Upp i liften och ner med skriket i halsen och skräcken i blicken.
¨
Nu kan jag inte låta bli.
Älskar det!

Nu har jag lagt skidorna på hyllan lite.
Eller i garaget kan man säg. Tar fram de när jag tröttnar på brädan.
Om man nu kan tröttna:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback