Mot varmare breddgrader. . . uten mig



imorgon tidigt drar de.
Mina fina föräldrar. Glada för deras skull. De är värda det. Även om jag önskar att jag kunde få följa med dem. Planen att jag skulle med var där hela tiden fram tills det att finanskrisen kom, vilket medförde vi inte visste hur det skulle bli med våra jobb då vi var så pass nya att vi kunden bli av med dem. Enda sen februari förra året har jag längtat riktigt mycket tills imorgon. Planerat lite på vart vi skulle åka. Saknar alla släktingar i Filippinerna så det börjar faktiskt vara på tiden att åka snart igen. Kanske nästa år. Hoppas hoppas. Fira jul med ett stort bord fullt med skaldjur och havets alla läkerheter. Det var tider den julen.
 
Fast å andra sidan får jag faktiskt lyxen att fira jul. Och inte bara en gång utan 2. Kommer faktiskt inte ihåg hur det var sist jag firade jul hemma. Att kunna fira jul med släkten är lyx för mig. Sällan jag firat hemma då det har vart Filippinresa nästan varje år.

Men nu lyxar vi til det:) Denne vecka ska jag hinna med julklappar. Det var en hård helg så hann inte...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Nej jag beställde den från Nelly. Riktigt roligt att beställa från nätet eftersom det är större chans att ingen har en likadan då! :)



Vilken fjäll ska du till? :) Ja jag håller med! Livet känns så problemfritt på något vänster! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback