september 2009

Nu när datorn äntligen är ok igen efter cirka ett års tid så blir jag lite nostalgisk när jag tittat igenom alla foton som finns här. Tiden går så himla fort. 1 år sen vi flyttade från tryggheten i Oslo med alla underbara vänner, bra jobb och bra lön till Göteborg för att hitta nya vänner, ingen ordentlig bostad, sämre lön och ett jobb man inte visste så mycket om eller kände någon.

 

Nu så här ett år senare så känns de mesta ganska bra trotts att jag saknar Oslo lite med allt som de innebär.

 

 

Mitt september 2009 i bildkollage:

 

 

 

I början av september fick vi ett andrahandskontakt här i Göteborg så vi tog å hyrde oss en lastbil för att flytta. Bland annat så städade vi ur mitt flickrum i Halmstad för att de om där fanns ngt som vi ville ha med oss till vår nya hemstad.  

 

 

 

Lite om och men, samt någon tur till Ikea så vår den första lägenheten klar för inflytt. Då började jakten på "den-rätte-bostadsrätten".

 

 

 

Kunde inte hålla mig. En månad efter att jag lämnat Oslo bakom mig så flydde jag tillbaka för att vara med på "lönningspilsen som sker när lönen kommer in på kontot. Kollegor/exkollegor möts i stan för en öl eller oftast fler och ännu oftare så slutar det i kaos. Ett roligt kaos. Älskar mina gamla kollegor!!

 

I slutet på månaden åkte vi upp till den gamla arbetsplatsen  S T Ö T E N  för att fira min födelsedag. Fantastiskt ställe även om snön inte är där. Grillning och Orsa Björnklitt  stod på schemat. 25 år fyllde jag då...

Önskar jag kunde fylla det i år igen. okej. Jag bestämmer att jag inte blir ett år äldre utan jag fortsätter vara 25, just so you know!


 

2010-09-01 22:42 -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback