Fingret i mixerstaven

0-4a4d3f02c52a4b36cd97e26a699dc3c5.png

 



igårkväll hände något jag drömt om innan. Då menar jag inte något trevligt och fantstiskt utan något äckligt och som gjorde att min kropp hamnade i chock. Skulle göra en pannacottatårta till svärmorsbesöket på söndag och skulle använda mixerstaven till att mixa botten som bestog av digestive och smält smör. Fastnade massa deg i mixern så tänkte ta bort det så att det inte blev så lite deg. Krokade finger under bladen men kom samtidigt åt knappen som körde igång mixern igen. Smärtsam historia kort : ringde chefen som var den första jag kunde tänka på och fick skjuts. Fick försöka skjuta min avsky för blod och läkare åt sidan för att inte ha för mycket panik. Som vanligt gör jag det genom att försöka skämta bort det. Läkaren var toppen och min chef Lena likaså. Längesen någon höll mig i handen och strök mig på huvudet 
 och det fick mig att tänka på annat är kötten läkaren skar bort då det var ganska ojämnt. 3 stygn senare och 4 Alvedon/ panodil så e jag mest bara trött. Fantastiskt hur kroppen automatiskt tar bort känseln från fingert annars hade jag nog vart mer galen. Glad att det nu är över...


Kommentarer
Postat av: Modesty

Du var både tapper & duktig!!!

Krya-på-dig kram!

/Mrs Boss ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback