Tiden bara rinner iväg!


I år skall det spenderas en jul på en ö som heter Bantayan


I börjar på det här året kom iden om att kanske ta sig till Filippinerna eftersom jag inte vart där sen 2003. Tanken blev verklighet och den 21 december åker jag och prinsen ner till Köpenhamn för att övernatta och 22 december lyfter planet mot Filippinerna. Möter upp pappa och några vänner till honom dagen innan julafton för att sen ta oss till en ö där vi spenderat några jular.

Tyvärr kan inte mamma♥ följa med denna gången och det kommer kännas konstigt att vara på Filippinerna utan henne då det är hennes hemland men får försöka fixa en till resa o något år och fira jul tillsammans.

Tiden bara rinner iväg och snart är det dax att börja fundera på detaljer. 3 veckor i paradiset jag spenderat 10 år på . Nu har jag inte vart där på 6 år och kan knappt vänta på att stiga ur planet och ta en jepney till ön. packa upp mina saker i en härlig bungalow vid stranden och borra ner fötterna i den vita sanden. Bada i det turkosa vattnet. Det bästa är att jag får dela med mig av detta med min prins. Att han får ta del av mina rötter och se hur de har det. Tyvärr kommer vi nog inte att besöka mina släktingar i och med att mamma inte kunde följa med. Känns konstigt det med men det blir svårt att kommunisera utan mammisen. NÄSTA GÅNG. Det kommer att bli en nästa gång det vet jag.

 

På ön där vi kommer att spendera jul och nyår (första veckan) så finns en flytande bar. En falkenbergare som äger den och pappa lärde känna honom lite där sist så vi ska titta lite på det.


BARA 1½ månad kvar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback