nytt till hemmet

Det var i början av min tid i Göteborg.
 I slutet på augusti eller i börjar på september som jag och en kollega funderade på att köpa var sitt sätt av grytor och kastruller.
I och med att jag och prinsen precis flyttat och inte hade våra med oss från Oslo så bestämde jag mig för att slå till. 5-7 veckors leveranstid stod de på lappen.

5 veckor gick - inget i posten
7 veckor gick - man började undra vart det var

Speciellt vi som flyttat började fundera på om vi skulle ha det eftersom vi lika gärna kunde köpa det någonannan stans. Man klarar sig inte långt på en stekpanna och en gryta som vi har hemma.

Efter 7 veckor så ringde min kollega och fick bland annat svaret att man inte kunde förvänta sig en leverans tid på 5-7 veckor bara för att de stod det.
 Kundservice frågetecken????
Hade det inte vart så att jag ville ha dessa fina grytor och panna för en så billig penning som det faktiskt vart så hade jag svurtit massa åt dem och köpt något annat.

Om jag inte räknar helt fel nu så är det ca 10 veckor sen   O M   I N T E   M E R    sen vi beställde dessa. Ska man verkligen behöva vänta nästan 3 månader innan man får det? Ska bli spännande att laga mat med dessa.



10 års garanti med . . .
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback