butna ben/armar hit och dit

En kollega och vän till mig gav oss besked att hon hade brutit benet. Brutit det dagen innan helgen som hon hade längtat efter. Det är inte sant tänkte jag då.

Igår får jag ett missat samtal av min tjej kombo när prinsen och jag är på väg ut ur Oslo kommun för att ha en romantisk middag bara vi. Ringer upp lite senare och när jag hör gråten i halsen på henne så ber jag prinsen raskt vända bilen tillbaka till Oslo. HON HAN BRUTIT HANDLEDEN.

Senare på kvällen får jag reda på att min bättre häft från jobbet, vän och kumpan Linni har brutt foten med och har fått opererats.

Tycker man inte att de borde vara ok att få lite vår då? Alla har ramlat på isen.


Hämtade söta kombo hos legevakten, hämtade hennes saker i stan och körde hem henne till oss, där hon hör hemma:)

Gick upp halvtidigt idag för att skjutsa henne till legevakten för att de som det såg bra ut.För er som kört i Oslo vet att det inte är det lättaste och jag gillar inte att köra här. Men det var bara att sätta sig i bilen och styra ut från parkeringen.
Som tur var så såg armen fin ut och hon var inte inne länge. Lagom tills jag kom gående för att ha parkerat bilen.

Dagens schema är i vilandes tecken. Film, film, film och mys.

Chips
Pop corn
Coca cola
Förtidiga påskägg

Men det får man när det är synd om en.
Jag - fortfarande lite krasslig sen febern i veckan
Hon - bruten arm

Men vi klarar allt tillsammans;)


(jag var den första som fick skriva på gipset. Skrev min första tanke: Mahal kita. Känner mig så inspirerad från att vi nu börjat planera resan till Filippinerna. - meningen betyder "jag älskar dig")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback