Borde lägga det bakom mig.

Bilder: lånade av en barndomsbekant
Bilder från en ö där vi har vart i Filippinerna

 


 

Har fortfarande inte fattat det och trotts att vi har pratat om det mycket med nära och kära och med varandra om och om igen kan jag inte förstå att det är sant.

Har i ett halvår pratat om att åka till Filippinerna och när bekräftelse biljetterna kom i oktober så tänkte vi inte mer på det. Skrikit av glädje och magen har pirrat extra mycket de senaste dagarna. Drog fram alla sommarkläder jag har för någon dag sen och provade. Hade tänkt att packa lätt så fick välja med omsorg. Allt ligger fortfarande kvar i väskan vid sängen.

Trotts att vi inte kommer kunna åka.
Alla pengarna vi betalt in har försvunnit. Allt hopp om att fira jul med pappa har försvunnit.

Pappa hör av dig om du läser detta.

Fått en förklaring av ägarinnan till resebyrån via mail. Så har även Hallandsposten fått och det kan man läsa om
här.

Vet egentligen inte vad jag ska tro. Jag har valt att tro på henne. Det gör inte alla. Tror på det hon går ut med sen finns det säkert mycket mer som inte är sagt.

Det jag känner nu är bara tomhet. Alla förväntningarna jag har haft sprängdes bort jag nu vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Kommer på mig själv att sucka hela tiden.

Överdrammatiserar det kanske. Vadådå? Det var ju bara en resa. Det finns mycket värre saker.

Så kan man ju tänka. Men denna resan betyder så mycket. Tillbaka till mina rötter. Besöka andra delen av mig själv. Mammas sida av mig. Får panik och ångest när jag tänker på att jag inte kan göra så mycket. Nu blir det bara att vänta till nästa år så bokar vi en till resa. Då kan mamma också följa med.

Önskar jag kunde vakna upp ur denna mardröm så jag kan sätta mig ner på tåget på måndag och åka ner till Köpenhamn. Övernatta å hotell där för att lyxa till början på semestern och sen möta pappa i Filippinerna på onsdag och fira jul på fantastiska Bantayan och dricka vin på en bar ute på en flotte.

och efter en vecka resa vidare runt bland öarna. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback