samtal om idioter till killar och återställare på Karl Johan


















Efter att ha sovit ut i söndags tog vi oss in till stan för att fika lite. Ta de lungt å sitta och titta på lite folk. Lagom slappa efter att ha gått massa hela helgen - av någon anledning så går man väldigt mycket här i Norge. Det är lite galet faktiskt. Men så är det.

Pratade om massa.

Något som faktiskt fick mig att fundera lite var de som hände i lördags innan vi skulle till bio och se SATC.

Vi tyckte att de skulle bli kul å klä upp oss när vi skulle dit. Innan filmen hann vi med att gå upp på operahuset. När vi skulle gå därifrån så började de att gå 2 killar bakom oss (jag är inte den som är rasistisk för det hade sett lite knas ut i och med att jag faktiskt är ganska mörk men blir ruskigt irriterad).
De är iallafall inte skandinaver så långt kunde vi förstå och går bakom oss och pratar och tittar. Helt plötsligt får jag en hand på rumpan av en av dem. Vänder mig om och knuffar till honom för jag blir så chokad att jag inte vet vad jag skulle göra. Önskade nu lite senare att jag hade givit honom lavett för känner mig så känkt.

Är lite barnslig så både jag och Mickis ger honom fingret med. Såg bara rött men blev lite rädd och vi börjar gå snabbare och snabbare. tydligen tyckte killarna att de såg ut som att vi va jätte intresserade för att de gick snabbare efter oss hela tiden.. Vi lyckades smita undan dem när vi sprang in på centralstationen men när vi kom ut igen såg jag dem lite längre bort när de tittade efter oss.

Hatar attt känna mig så kränkt! Hatar att de finns sånna som faktiskt tror att det är OKEJ att göra så. Blir riktigt irriterad och önskar att jag träffar dem igen så jag kan slå till honom... Fast å andra sidan har jag lärt mig att man ska passa sig i denna staden. Man vet aldrig vad de har under rocken.
 

Känner mig bara så kränkt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback