Lidingöloppet 29/9 2012

Då var äntligen Lidingöloppet avklarat:)
Jag har haft en liten hatkärlek till det loppet pga rädslan att springa 3 mil i terräng samt nyfikenheten på vad kroppen klarar av.

Min kropp klarade absolut av att springa. Galet stolt över hur bra den pallade 20 km! Tanken var att ta det lugnt i 6:30 takt men när jag lunkade fram å tittade på klockan samtidigt så visade den 5-5:30 mesta dels. Funderade länge på om klockan var sönder för det kändes för snabbt (det kan ju vara så att jag blivit bättre;).

En mil försvann fort och två mil kom också väldigt fort. Fräsch kände jag mig också - vilket nu gör att jag längtar ihjäl mig efter göteborgs varvet nästa år då jag ska slå personbästa!!

Efter två mil kom den sista milen... Och backarna... Hej på dig aborrebacken. Tyvärr hade jag redan sagt till mig själv att jag skulle gå i den backen och jag kände mig bekväm i den tanken då klockan visade gott om tid till mitt mål på 3:30. I den takten som jag sprungit hade jag nästan kunnat springa i mål närmare 3:00. Misstag att gå då musklerna slappnade av och blev kallare å fick sånna kramper i benen som var galna! Benen gick knappt att röra, stretcha och stretcha. Ville lägga mig ner och gråta men glad att jag är envis då jag plågade mig fram med stretchningar, smått joggandes och gåendes. 3:15:16 blev tiden. 15 min till godo. Glad över tiden samtidigt som jag är besviken över krampen för förstörde dröm tiden på 3:00:00. Nästa år.....

Men sen ett stort grattis till min idol Karin som nu är klar med svenska klassikern! Fy tusan va grym du är!!!!!

Innan starten 

Springer:)

Innan vi tar oss till starten... Moppe skjuts:)

Blå tåget och restaurangvagnen på väg hem:)

Den omtalade Abborrbacken. Många stannade och fotograferade, även jag.

Första vinglades för kvällen.  Fortsatt men en middag på EAST med Oscar och Lisa och sen drinkar.


Kommentarer
Postat av: Karin

Du är ju så jäkla GRYM!! Förstå vilken prestation du har gjort.. Och kom ihåg var du var för bara ett år sedan. Helt sjukt!

2012-10-02 @ 21:29:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback