Svärmormys


Sommaren 2011


Det är ju krögar vecka här i Göteborg och då äter man 2 rätter för 200.- så jag var inte sen med att boka in svärmor på en dejt. Igår var vi och testade på Le Bouff (?).

 

Super mysigt och vi hade inte setts på två veckor så vi hade mycket att prata om. Började kvällen på restaurangen och efter det gick vi vidare till Post Hotellet för att njuta av ett (eller två) glas vin.
Svärmor har vart där några ggr innan och hade bara gott att säg om det. Lagom mycket folk och mysigt med soffgrupper... Sa hon iallafall...

 

DET VAR AS MYCKET FOLK!

 

Svår att komma fram till baren.
Svårt att höra vad vi sa.
Knö sig hit och knö sig dit.

 

Men i det stora hela var det så underbart att se hur de har behållt charmen från den gamla byggnaden. Fick en guidad tur i restaurangen över hur det en gång har sett ut. Så underbart mysigt!

 

En mycket lyckad kväll.

 

Kvällens miss var dock mitt val av skor.

Jag hade längtat så mycket efter att få klä upp mig att jag struntade i att jag nästan slagit halvt ihjäl mig på isen på väg hem från jobbet. Istället - utan att tänka så speciallt mycket på varför - så valde jag att ha skyhöga smala klackar. Lagom perfekt val. Insåg mitt misstag lite sent när jag skulle gå ner för en backe mot spårvagnen där det var rena isgatan. Men jag hann inte fundera på om jag skulle vända och byta för i så fall skulle jag bli försenad. Klarade mig iallafall från att bryta ben... mest på grund av svärmor som fick agera stöttepelare. Sexigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback