Förbereder i för varvet

För att känna på det lite har jag anmält mig till seedingloppet. Har ju bara en tid att gå på än så länge och det är Finalloppets tid 00:58 (får påminna om att är en del terräng därav tiden). Så hoppas på en tio minuter (minst, e de rimligt tro?) snabbare då banan är ganska flack. Eller hoppas på mindre men det är bara godis om det blir så...

Förkylningen sitter i men har inte ont i halsen längre. Dock har jag en jobbig hosta och jag antar att jg inte får träna med hosta heller??? Men tar med mina löparskor till Linköping(eller Lidköping?? Kommer aldrig ihåg vilket det är) och springer lite när alla sjusovare ändå sover.

-A


Kommentarer
Postat av: Karin

Men vännen!

58 minuter är en riktigt bra tid på milen!! Det måste du förstå... Oavsett terräng eller inte! Det är en tid du ska vara nöjd med!



Ju bättre tid du har, desto svårare är det att kapa minutrar... Det krävs mindre att gå från 1.30 på 10k till 1.15, lite svårare att gå från 1.15 till 60 min jämnt. Att sen gå från 60 min till 45 är SVÅRT!



Jag är inte där än...

Paulinas bästa tid på milen är 43,30 nånting.



Det krävs rejält med intervallträning för att närma sig 45 minuters gränsen, och det är mitt drömmål att klara det efter det här året. På Midnattsloppet i augusti hoppas jag att jag ska ha kunnat ta mig dit, men jag känner mig absolut inte säker på det.



Just nu skulle jag tro att jag ligger på runt 47- 48. Vilket alltså innebär att jag hoppas på att kapa 2 minuter med hjälp av 1 års träning. . .


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback