New yooooooork! day O N E



2 veckor sen jag och bäste vännen kom hem från NY city efter att vart borta i en vecka. Minne minnen minnen.
Vill åka tillbaka och uppleva storstaden igen. Igen och igen!

Tittat igenom bilderna och kom på att jag inte visat dem för någon som inte vart hemma hos mig.

Vi åkte tåg tidigt på morgonen ner till CPH. Vi hade turen att komma över. Tågen efter oss hade tydligen elfel och kom inte över bron mellan SV-DK. *pust*

KOm fram sent på kvällen i NY och vi rog en prommenad på fifth avenue för att elta efter restaurang å äta på sen gick vi och la oss.

Det bästa var att vi kunde sova ut så länge vi ville pga tidskillnaden. Vaknade 13:00 svenska tid men det var 07:00 US tid så vi hade fortfarande hela dagen på oss. Det var bara att hoppa in i duschen och sen

upplev

UPPLEV

U P P L E V !





Vi köpte 2 dagarspass på turistbussen och åkte runt å tittade för att få en översikt av staden.

 D E N   S T O O O O R A   S T A D E N !

Time Square
Greeniwich Village
Perry Street
Bleeker street
Soho
Wall Street
Statue of Liberty
Ellis Island
Upptown
Downtown
East side
West side
Chinatown
Little Italy


Åkte upp till Rockerfeller center och såg större delen av Manhattan. FANTASTIC! Avslutade första dagen med att gå på comedy club! Skrattade massa! Det är något jag rekommenderar alla som sak till NY.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback