resume för år 2009 januari-maj

Håller med MAD att varje blogg ska ha en egen resume av året.

För någon dag sen när jag tänkte på 2009 funderade jag på vad tusan jag har gjort men när jag gick igenom bloggen så insåg jag varför jag vart lite stressad på sistonne. Så mycket flängande överallt och kände mig lycklig över hur härligt förra året faktiskt var!

Håll er i hatten och häng med på ett år med mig.

Januari:
Firade som vanligt nyåret i Stöten.
Nyinköpta ride och burton snowboardkläder
Prinsen hade inte handlat nyårsdricka så vi åkte ner till Sälen by för att införskaffa det. När  vi kom dit möttes vi av en lång kö där de släppte in några å och då. Väl inne på systemet så såg det ut som bilderna ovan. Leende på läpparna när jag såg allas min. Nästan helt tomt på alla hyllorna.
3 rätterssupe på Brasseriet i stöten MYS!
Avslutade 10dagars semestern med att vinna 2000.- triss.



Åker hem till Halmstad för begravning av min älskade farmor som dog i cancer. Skit sjukdom och tänker fortfarande mycket på dig! Smart människa som är en av de som har haft stort inflytande för hur jag blivit.


 

Februari:

Vi älskar att snön öser ner i Oslo. Tar långprommenader och simmar i snön i trädgården. Snön går upp till höften och ingen älskar det mer än mig!





Tjejkvällar med kombosötisen.




Lönningspils med jobbet. Äntligen tar jag mig ut på min första pils med jobbet. Vart upptagen varje gång. Hellyckadkväll och jag var den första som kröp hem.



Alla hjärtansdag på jobbet



Jag blir fastansatt på mitt jobb i norge. FINALLY. Inte en dag försent! Firar det med att ligga i 39-40 graders feber av och till i 2 veckor. Allt stress under 3 månader på jobbet kommer ikapp och kroppen pallar inte mer.

Mars:
Tar bilen ofta och utforskar vår "hemstad" Oslo.

Återbesök i Stöten en helg 


Klipper av allt min härlig hår till kort page i Göteborg. Ångrade med efterråt men lärt mig att älska det.

Ännu en helg i Göteborg för 2 födelsedagsfirande. Prinsens syster . . .


och Borkas födelsedag!


Prinsen skadar sig på ryggen efter att ha åkt snowboard.  En inreblödning i ryggraden som tog ca 3 månader innan den var läkt. Tänk vad som hade hänt om ryggskyddet INTE vart på plats?



April:
Påsklov och betalt semester från jobbet. Åker hem till Sverige/Göteborg/Halmstad.
Krockar på motorvägen. Hemska minnen.

Mina föräldrar träffar för första gången prinsen pappa. Middag tillsammans i Varberg. 

Grand Final i Stöten:
 

Solen kom fram och snön började äntligen att försvinna. Även i Oslo i slutet på april blev det snöfritt. Då åkte grillen fram och tänder var och varannan dag. MYS


Maj:

dagen innan resan till Kreta hade vi en kundesentre kväll. Åt finmiddag på restaurang, gick på ståuppkomedi (?) och festade all night long. Saknar fortfarande min underbara vänner i jobbet i Oslo.



Vi tar oss 1 vecka semester för att jag ska återbesöka gamla minnen, kollegor och sammarbetspartner och visa prinsen runt i paradiset.



Sista dagarna i maj så fick vi fin besök från Stockholm, linköping och Australien/London



Och detta var bara första året. Blir lika glad varje gång jag går igenom bloggen för att se va jag har gjort när man har glömt lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback