Bildregnresume av år 2009 juni-december

Juni:

Sommaren har kommit. Hälsade på Linnea i Göteborg. Fest!



INSPERATIONDAY med jobbet.
Anställda för Securitas Direct AS kommer till Oslo för att under en kväll kunna umgås och busa tillsammans. Det var så himla kul att träffa alla man prata med i telefon. Roligt att se (iallfall för mig som läst ledarskap) hur olika grupperinga sakta men säkert blev till en och samma grupp i slutet av kvällen. Gick på en föreläsning om hur man ska tänka positivt "ÄNTLIGEN MÅNDAG" som jag tycker alla borde gå på. Spelade in en egen musikvideo som vi säkert kommer gå å sjunga på länge länge och åt en god tre rättersmiddag somtidigt som vi lyssnade på ståupp och tävlade. Fick se resultatet med av musikvideon. Sjöng och skrek sönder min röst så hängde inte med ut när alla drog vidare in mot stan. Sen vart jag stum i 5 dagar efterråt.

När midsommarnalkades så tog vi ut en veckas semester för att spendera i Halmstad/varberg och Göteborg under sommarens varmaste dagar. LOVELY!
Började med midsommar i Göteborg. Regnet försvann när vi kom fram till Helena. Mycket skratt och lekar som slutade med en tidig taxifärd hem. Typiskt.

Vidare till Halmstad för att träffa mina tjejer. Utgång och sen tur mot apelviken. varberg för att möte upp fler vänner hos Prinsens pappa. Grill och sol sol sol!


Juli:

Orisch och Lina kommer upp helt spontant på en hel hos oss i Oslo. En början på en ny vänskap. Vi hade så kul tillsammans under midsommar veckan att vi vill fortsätta att ses. Passade perfet då våra pojkvänner var bästa kompisar. Solade och badade under sista soliga och varma sommar dagen på länge. Grillade och avslutade helgen med en kvällsdrink på Akebrygga i Oslo.


Det var under den helgen våra planer att hyra lägenhet i Göteborg gick över till att köpa. Då kunde jag sätta focus på att spara mina pengar i Oslo istället och det fick reslutatet i en nyköpt lägenhet till 2010.

Prinsen fick besked att han kommit in på Högskolan i Göteborg och jag börjar söka jobb. Planen att stanna kvar i Oslo formas i mitt huvud och börjar ställa in mig på det. Letar lägenhet efter lägenhet. När jag vant mig vid tanken på att stanna kvar i Oslo själv ett halvår så får jag ett mail om intervju. Åker ner till Göteborg och känner att jag hittat rätt. Någon vecka senare får jag svar: JA! Dax att ställa om sig för ännu en flytt :) Firar med en mysig middag ute på favorit restaurang.



Mammisarna kommer på besök. Träffar varandra för första gången och allt känns hur bra som helst! Äter ute varje dag och har massa utflykter. Allt var fantastiskt på det besöket!


Sista besöket för juli månad var av Thomas som kom förbi innan jobbet i Stöten drog igång



Augusti:

Augusti började underbart. Solen kom tillbaka lagom till prinsen och min 2årsdag. En dag bara vi två. Åkte bort till andra sidan Oslo och myste med djur och en sjö. Lugnt och stilla. Avslutade med en underbart härlig middag på en av Oslos finaste restauranger.


Sista dagen på mitt jobb där jag vart under hela min tid i Oslo. VI har vart med mycket tillsammans, inte minst en fussion mellan två företag som tagit musten ur alla men vi klarade det. Mycket kärlekt till mitt gamla jobb och alla gamla kollegor. Tillsammans jobbade vi mot ett mål . Att fortsätta vara det bästa serviceinriktade företaget i Norge. Tårta, blommor och kramar och löften om att ses igen. Med tugnt hjärta jag satte mig i bilen för att ta mig mot nya äventyr i Sverige.


Köpte mig min älskade systemkamera jag tagit över 2000 bilder med hittills. 


Skaffade oss lånelöfte och började gå på visningar av lägenheter.

Firade särmorsfödelsedag med gottigheter.


September:

Efter att vi har bott en månad hos svärmor så hittar vi en andrahandslägenhet vi kan bo i medans vi letar efter en bostadsrätt. Vi skriver på och flyttar in.



Det är nalkas lönningspils i Oslo och mina vänner saknas så tar första bästa bussen efter att jag slutat jobbet i Göteborg för att möta upp mina älsklingar. Pussar och kramar och ett härligt återförenande.


Får besök i den nya lägenheten och den första som utnyttjas extra sängen är Micke Mus innan han ska vidare till London. Så klart så presenterar jag honom för 2 av göteborgs härligaste tjejer. Det nalkas utgång:



I slutet av september så fyller jag år. Passade på att besöka stöten. Full bil - full styrka tog sig upp till Stöten för att hälsa på hårt jobbande Thomas, Mikaela samt några andra innan säsongen drog igång. Åkte till Orsa björnpark och tog lite fest på kvällen.

Septembermånad avslutas med en ost och vinprovningskväll som några på jobbet hade vunnit. SUPER MYSIGT

Oktober:

Tja. Oktober började sämre. Bröstcancer månaden och första dagen på månaden inleddes med att få beskedet att mamma hade bröstcancer. Släppte allt (alla på jobbet var helt fantastiska som ställde upp när jag ville hem till mamma) och åkte ner till Halmstad för att följa med till sjukan och finnas där under operationen.

I och med att mamma är så fantastisk stark så var det bara för mig att försöka leva mitt vanliga liv i Göteborg. Vännerna jag skaffat mig hjälpte till och fick mit att tänka på annat. Bland annat singstarkvällen :)



Resan till Filippinerna började planeras.



Hösten kom. Prommenader i härliga färger gjordes. Planer om framtiden?

Firar prinsen födelsedag
Fick till och med finbesök av in exkombo i Oslo :)


November:

Skaffat äntligen träningkort!

Firar farsdag i Halmstad, myser med mamma och träffar syster :)

Pappa kommer på besök till Göteborg. Träffar svärmor för första gången.
Handlar en inflyttningspresent


Hjälper Oscar och Lina med att flytta.


Inflyttningsfest hos Karin coh CJ i Linköping. Prinsen och jag packar våra väskor för att fira. Tyvärr slutar helgen med att jag tappar min älskade systemkamera köpt i augusti i ett träsk och Anna-Lena gråter sig till sömns.



Novmber avslutas med att vi ÄNTLIGEN hittat vår älskade lägenhet. Efter lite trassel så skriver vi på kontrakt.  Längtar till inflytt i april/maj

December:

Nedräkningen börjar. Inte bara inför julafton utan för vår resa den 21 e till Filippinerna. 3 veckor i värmen!


Besök av systeryster med man som tar in på hotellet jag jobbar på. Visar lägenheten och tar oss en tur på Lisebergs julmarknad.


Julbord med jobbet.



Åker till Stöten för Grand Opening

Fick reda på att resan till Filippinerna blir inställd.
Åker in i en negativ värld. Alla förhoppningar och alla längtan som samlats på sig under 6 år rasar och blir jätte ledsen coh osocial. Vill inte göra någonting. Åker hem till mammisen och min syster/bror för att fira jul tillsammans med prinsen. Träffar Karin och CJ i stan och umgås. Åker förvi varberg för att träffa svärfar. Sen ner till Halmstad igen för att umgås vidare tillbaka till Varbeg frö att fira jul med svärmor.

År 2009 avslutade med att fira som året började. I STÖTEN!

Nu börjar ett nytt år. Micke Mus har flyttat til Göteborg och ingen är gladde än jag. Linn Helen (älskade kollegan från Oslo) kommer ner, en ny resa till Filippinerna ska planeras, en lägenhet ska flyttas in i, Oslo ska besökas.

Anna-Lena älskar att planera och nu ska de undersökas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback