Lägenheten - köket


Kan inte låta bli att älska lägenheten. Massa tjöt de kommer bli från min sida men älskar att vara hemma (papper är på väg så att jag kan skriva mig här med så att det blir hemma på riktigt).

Älskar lugnet man känner när man är i den trotts att det är värsta byggarbetsplatsen utanför då PEAB håller på med området fortfarande.

Vet att mammisen och pappisen säkert är sugna på att se hur jag har det hemma ( men ni måste komma snart och hälsa på - vilket gäller alla andra jag känner med!) så jag har tillägnat tidig morgon till att fotografera lite. Ta fram detaljer som jag tycker om. Tar del för del i lägenheten i olika inlägg....

Vi börjar med köket. En fantastisk plats att arbeta på. Känner min prins ganska så bra för vi är nog inte färdiga med den. Om något år kanske det finns en ö där där vilket han alltid velat ha och det finns de plats till så varför inte :)




En av mina favoritplatser i lägenheten. Älskar fläkten, spisen, skåpen runt fläkten och helheten.

Lite detaljer på bänkskivan (älskar detaljer och framförallt förvaring till min pojkväns förtvivlan):

servettlådan - julklapp från svägerska med pojkvän
glasburkar med dyligt - ikea
kaffekokare - som ska utbytas till ngt bättre (inte min ide *host)*

Köket från sidan. Från vänster:

*Diskmaskin längst ned - mycket efterlängtad
*Micro längst upp - efter 8 månader så fick vi en  
*Bara kranen i sig är bra. I den gamla lägenheten så hade vi två kranar, en för varmt och en för kallt vatten. värdelöst!
*vitt och fräscht
*härlig brun arbetsbänk
 


Note to myself:
- diskställ i metall
- lika antal glas/porslin ( då vi har diskat sönder lite)
- vin att lägga i vin hyllan

 

 


Kommentarer
Postat av: Modesty

Ser ut att vara ett himla mysigt kök!!!

Grattis & lycka till i nya hemmet!!!

Kramar! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback