snart är det sommar


Jag och min kombo -söta Nikki-satt och prata idag. Tiden går så himla fort.

Vintern kommer att gå så fruktansvärt fort.
Inte för att jag är det som klagar över att vinter är här.

tvärtom!

Jag älskar vintern. Vinter betyder frihet. En känsla som inte sommaren kan ge mig. Vintern betyder snö[snow] på vissa delar som då gör att man dammar av snowboarden.

Snowboarden ger mig en sån frihet som inte sommaren ger mig.

ViNd. FaRt. KoNtRoLL. SmIdIgHeT. LeK. SkRaTt. BuS. EtT mEd BrÄdAn.

Älskar vintern

Men sommaren betyder massa med. vinterdeppen försvinner. dagarna blir längre och man kan visstas ute och hitta på mysiga saker. Så himla sugen på att upptäcka det Oslo som jag inte hann sommaren 2008.

Vigelandsparken
Frognerparken
slottet
akershus fästning
öarna i fjorden
katten
holmenkollen

guiden i mig vill se mer
MER
MER
MER
mer som jag inte sett. Sätta mig i bilen och upptäcka.
Bergen har alltid vart ett mål. Får se om det blir så eftersom det blir en lång färd.
Men det finns massa annat å se här. Oslo är stort.
Älskar sommaren previs lika mycket som vintern. Bruna och fina. En helt annan lycka än vintern och snowboarden.
Pirr i magen:) Sol gör mig lycklig.

Man kan ju kombinera dessa två känslorna. Åka på snowboard semester i april. Sitta på en solig alptopp.Känna hur solen steker. Ta av sig och ändå sitta och svettas. Ställa sig upp och glida ner till dalen för att sen åter igen åka upp i liften, njuta av solskenet tills det att man är uppe på toppen igen och känna pirrandet i magen inför turen ner igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback