uppe med tuppen

Då har man redan hunnit sticka till gymmet och kommit tillbaka hem och står redo för att åka till jobbet snart. Anna-Lena har var duktig idag. Hade satt klockan på 5:45. Lagom motvillig men fast besluten att börja dagen på ett bra sätt. Tanken att göra detta varje dag under arbetsveckan finns där och ska nog införskaffas under denna vecka i och med att jag jobbar sent denna vecka (sent=10:00-18:00)

Galet mycket snö i Oslo nu förtiden. Det har inte smöat så här mycket på länge enligt de som bor där. I helgen snöade det så mycket att strömmen på t banan slutade funka och igår stod traffiken stilla.

Jag och Henrik som hade föräldrar fritt i helgen firade med att städa hela lägenheten in iminsta detalj och sen ut och leka i snön.

Vilken chock det var att komma ut i snön. Första steget jag tog så nådde snön nästan upp till höfterna i trädgården. Vi busade och lekte och de va kul. När vi skulle gå runt huset för att köpa gotteri på statoil så var det så svårt att ta sig fram (tänk nu på att det var snö upp tll höfterna nästan så det är inte så konstigt) men sjukt bra träning och ingen var gladare än jag. Tanken var att vi från början skulle göra en snögubbe men de va bara puder så kunde inte. Kanske till helgen då=)


Det svarta till höger är trä soffor och bord. De syntes inte förrän i grävde fram dem=)

Hade man väl lagt sig ner vart det massa krafter som försvann för att ta sig upp. Man blev sjukt slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback