Forts. på Danmarkstur

Lördag
Vaknade lagom tills att frukosten (morgon mad på danska - frokost er lunch. de e knasiga:S)
nästan skulle stängas. Vi stack och käkade lagom o-utvilade efter nattens bravader då de danskarna ungdommarna som bodde jämte oss hade festat och knakat på vår dörr samt smällt fram och tillbaka. Men lika glada för det är vi men ganska trötta. Käkar den danska frullen och tar oss sen en prommenix med lite naturfilmande och fotograferande och väntade på att vår danska guide skulle komma och hämta oss (en gammal guide kollega)




Han tog oss på en liten tur runt i århus med bilen samt visade oss mitt favvo ställe i Århus. Gamle byen.
Hus som var flera år gamla från hela Danmark hade samlats på ett och samma ställe och man fick se hur de va då och gaterna va så mysiga. Älskar det! kan tänka mig att komma tillbaka. Desverre hade jag inte batterier på kameran men när min söta guide fick reda på det så gick han och köpte det till mig. ÄNGEL! Då va de bara att fyra iväg med fler blixtar=)


Några timmar senare började magen att kurra. Då var det dax för italiensk mat. Guiden Hagbard tog oss till ett bra place där vi mötte upp hans bäste vän och drog oss vidare till en pub då notan var betald. Mysigt ställe. En öl på 70 cl blev snabbt uppdrucken och så tog vi oss till en pub som Hagge jobbade på och hade tillgång även om de var stängt. Vi spelade biljard och tog ett glas till:)


(Guiden)

Kvällen spenderades på mitt favvo sätt. Med grekiskt mat! Tyvärr drog guiden på guidefest i Köpenhamn men vi tog med 2 nyvunna danska vänner på restaurangen. Massa goda smårätter som jag älskade. Dock så visade de sig att pengarna tagit slut så de fick vara gentlemän och bjuda:S PINSAMT!



De var riktigt snälla hela kvälle och bjöd. Tåget till båten gick ju inte förrän kl 04:00 på natten så de va bara att vara uppe. Lulla hade fastnat med munnen i en av danskarna så jag och min nyvunna vän spenderade massa tid med danska lektioner då jag ville lära mig mer. :) såå kul!

Satte oss på tåget och somnade....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback