på båten över till Danmark i torsdags (Stena Saga)



Efter jobbet stack Linn Helen hem till sig och jag til mig för att packa de sista. (Som vanligt var vi ute i sista sekund så de kläder jag tog med mig passade inte till varandra så det slutade med att jag använde mycket samma under hela resan.)

Henke körde oss till båten å så gjorde vi oss hemmastadda i vår luggar. Så himla mysigt. De första timmarna så var det bara prat om:
"Åhhhhhhhhhhhhhhhhh.... då när jag jobbade på Stena Line.............!"

Skönt att hon stod ut att lyssna på mig. Har så många bra minnen från den tiden:)
En av mina bästaste vänner träffade jag förra sommaren.
En av mina bästa utekvällar har jag tillsammans med en gammal stena linte kollega i Grenå.
Mycket minnen som jag fick flash backs på under denna båtturen.


ok. tillbaka till denna turen nu.
Vi gick ut på däxk för att se når vi lämnade Oslo. Såg inte så mycket eftersom de va bäckmörkt men vi gjorde vårt bästa.
Sen gick vi ner till fiket för att äta den obligatoriska räkmackan (som man alltid äter på båtar) och tog oss sedan till luggaren för att göra oss iordning för en stilla kväll på båten men ett fåtal glas vin.

hmmm... jag var duktig nog att gå och lägga mig vid midnatt eftersom jag visste att de skulle bli en lång weekend med lite sömn. Vart Lulla tog vägen är en helt annan historia. Festade vidare....




här någonstans tog mina kamera batterier slut. resten finns på mobilen;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback