forts. på helgen i Århus/Danmark

Vi kom fram till DK/Frekdrikshavn vid halv 8 på fredagsmorgon.
Hade satt klockan på halv 7 för att hinna med allt men efter att ha varit uppe senare än planerat på båten den natten så sov jag såklart bort tiden. Som jag alltid brukar göra när jag jobbade på båten så kände jag genast av när den började bromsa in och då flög jag upp ur sängen. Drog upp min söta vän från andra sängen och vi hastade fram och tillbaka i hytten för att hinna. Precis som förutspott så skulle denna resan blir en resa i olyckans tecken. Något vi har lärt oss efter detta är att vi två är lika med otur. Men vi klarade oss bra trotts det som kunde gå fel gick fel. vad händer?
Just what and see......

Vi skyndade oss av färjan och började leta efter tåget. Hade glömt att vi har lite språksvårigheter med danskarna. Jag som jobbat med danskar förr älskar det och har inte annat än läängtat efter den här resan sen vi började planera i juli/augusti. Frågade en kille efter tågstation men han tittade konstigt på oss behöver jag ens säg att de nästan stavas lika? bara det att vi inte vill förstå varann???

Efter många om och med hittade vi fram. Hade jag träffat den unga mannen igen om inte visste var stationen låg hade jag bara pekat på andra sidan gatan:)
Köpte biljetter fram och tillbaka och satte oss på tåget. Efter några minuter på tåget inser jag att jag har glömt min mobil på båten. Lagom panik. Slänger ner min tunga resväska (ni som är tjejer som läser detta vet att vi oftast tar med oss för mycket och det gjorde även jag här, dvs att väskan väger ton!) Slänger ner väskan på Linn Helens fot vilket gör att hon slänger upp benen av förskräckelse och slår i ena benet med en sån krafta att de tillslut svullnar upp och att hon ett tag inte kan gå på det.

Ringer Stena Line i Oslo som ska återkomma så fort se fått reda på något.....



Kommer fram till Århus och vandrarhemmet lagom runt 12 tiden. Det enda vi har pratat om de sista timmarna är att vi bara vill sova och duscha. När vi kommer fram till Vandrarhemmet så har jag av någon anledning glömt att de internationella reglerna för in och utcheck är IN kl 16 - UT kl 10. Så när vi kommer fram så säger det att vi kan komma tillbaka mellan 16:00-20:00 så är de klara med rummet. Vänta MINST 4 timmar i en stad en bra bit utanför stan sjukt trötta och smått bakis. Bockar och bugar. Vänder om och börjar leta efter ett fik vi kan sova på. Det börjar dugga. Sen börjar det regna. TOPPEN


Fint vandrarhem faktiskt-på utsidan iallafall:S

Resten av dagen gick väldigt fort faktiskt. Vi åt glass, bakis shoppade, åt sen lunch, tittade i ovesäntliga affärer och gick runt i skogen och filmade och tog kort.

Slutsats efter detta 4 timmar var att det faktiskt inte är allt för dyrt i Danmark och att de har fantastiska skogar i Århus!

Kommentarer
Postat av: josse

mysigt! :) fin blogg förresten du. allt bra annars? besök gärna mig om du känner fört.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback