Intervaller

Stressen inom mig är ett faktum. Vi lever i ett samhälle där man ska vara så bra hela tiden och hinna med så himla mycket. Jobb. Vänner. Träning. Sig själv.

Förra året när jag bestämde mig för att springa Göteborgs varvet gick jag all in med träningen för att jag inte hade självförtroendet till att springa annars. Då man måste jobba för att tjäna pengar och överleva så valde jag träning och jobb som prio ett. Allt annat fick helt enkelt vänta på sin tur. Det var medvetet från min sida men kan känna lite idag (trotts att jag är stolt över hur långt jag kommit med träningen) att jag inte borde överdrivit så mycket.

Idag känner jag tyvärr en aning panik över att jag ska hinna med så mycket. Jobba. Gärna träna minst 4-5ggr i veckan. Umgås massa med vänner å sambo samt bara vara med mig själv.

Ska tagga ner med hetsen att träna å prioritera livet :) orkar inte få ångest vid utebliven träning.

Nog om det. Intervaller stod på schemat idag tillsammans med Hanna. Varit ledig hela dagen å legat i soffan så det va underbart. Tog i så jag trodde jag skulle spy! Älskar det!


Kommentarer
Postat av: Karin

Finaste du! Klokt och svårt! Jag önskar att du kunde se dig själv så som jag ser dig.

2012-11-08 @ 20:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback