To day is the day

Idag är det MIN dag...
Min och 60 000 andra löpares dag. (och kompis Lina som faktiskt fyller år... GRATTIS älsklingen)

Idag har det gått 8 månader sen jag bestämde mig för att börja träna på riktigt för att springa varvet. Galet vad tiden går fort.

Sträckan blir inga problem om jag springer som jag lärt mig och inte hetsar iväg i början. Jobbigt kommer det att bli. No doubt about that! Men jag vet att jag klarar det. Målet är 2 timmar, men vi får se hur det går med det.

Stress mässigt har det sätt ut så här:
Jag har varit ganska lugn tills 09:00 imorse då jag vaknade. Då började jag stressa över kläderna! Inte distansen eller det faktum över att Gbg varvet är ett av världens största halvmaraton lopp. Nej vad ska jag ha på mig???

Shorts, inte shorts?
Jacka, inte jacka?


Vill ju inte bli för varm eller för kall...

Efter många om och men så blir det nog byxor och jacka men pojkvän å hans mamma kommer att stå i starten om jag ångrar mig med ombyte (veligaste människan jag känner det är jag det, underbart att det finns folk som ställer upp). Då var det problemet löst...

Så just nu har stressen lagt sig igen. Nu är jag mer förväntansfull. Startar 15:54 i grupp 21. Ska hinna med att äta innan. 3 timmar innan blir sista energiupptaget.

Sen JÄKLAR!!

Lycka till alla löpare idag. :-)




 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lucka till! Vi kmr sitta på ett tak vid mariaplan, efter ca.3km om du vill slänga av dig något där! Puss

2012-05-12 @ 11:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback