Göteborgsvarvets premiärbana från 1980

Åh! Lätt det härligaste i träningspass jag gjort på länge!

Det går inte ens att beskriva känslan när man 07:45 står redo att stiga av vagnen och chauffören önskar oss lycka till i högtalarna när vi går av vid Heden.

Känslan av att komma ner till Heden och man där möts av hundratals löpnördar (precis som jag själv) redo att springa 21km bara för att träna lite.

Tiden bara sprang iväg (ha ha.. Sprang.. Fattar ni??) och helt plötsligt var vi halvvägs. Jag hade två fantastiska upplevelser den här morgonen:

1. Känslan av när hundratals löpare springer på Göta Älvbron och hela bron gungar. En riktigt härlig kick! Lite läskigt men det pirrade i magen.

2. Känslan av när vi springer genom Nordstan 09:50 precis innan affärerna öppnar och alla bara står och glor på oss.

Egentligen finns det många andra härligheter med de här två timmarna. *Fantastiskt att man har en vän som gärna springer med.
*Underbar känsla att känna att man klarar av att springa så länge, så långt!
*Alla ansiktsuttryck på människor vi sprang förbi. Det är inte varje gång det kommer så många löpare på en gång bara då där.

Nästa år, samma tid, samma kanal!

(nackdelen idag var mina löparbyxor som skavde mot hälen... Var så uppe i varv och så lycklig att jag inte kände att det blödde...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback