Är det påsk??

Påsk hit å påsk dit.
Alla tar visst ledigt så här års. Långledigt kallar man det... Hmm...

För mig betyder det fullt hotell och det har det betytt i tre år. För fyra år sen var jag också en av dem som var ledig så här års. Vi bodde i Oslo och efter onsdagens jobb satte vi oss i bilen för att ta oss oss hem. Norrmänen åkte till sina hytter och vi åkte till Göteborg för "långledigt".

På vägen hem på motorvägen, en halvtimme innan Göteborg, krockar vi. Kör rakt in stängslet som separerar vägbanorna.

Får ett överraskat lugn och min första tanke är att få ut alla ur bilen. Min och förarsidan får inte upp dörrarna som är intryckta. På andrasidan åker bilar så vi klättrar ut ur fönstret på vår sida. Min andra tanke är att jag inte vill förlora mina saker om bilen exploderar (sett för många filmer?) så hämtar min resväska ur bakluckan innan vi tar oss till andra sidan vägen.

En snäll kille såg krocken från andra sidan vägen och har redan stannat och ringt 112. Han springer över och frågar om allt är ok. Föraren hade panik men vi andra var ganska lugna.

Ambulans och polis kommer efter bara några minuter ( bra gjort) och vi åker till sjukhuset för en koll.

Som tur är var min pojkvän i Göteborg så det första samtalet jag gjorde var till honom. Efter att det gick upp för honom vad som faktiskt hade hänt slänger han sig i bilen för att möta oss på sjukhuset. (SNUTTEN!)

Ja de va min dymmelonsdag för 4 år sen:-)

Glad påsk!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback