helgen vecka 8

Det har vart en otroligt lugn helg. Prinsen har vart i Oslo på inflyttningsfest med alla andra här från Göteborg men jag valde att stanna hemma i hemmets lugna vrå tillsammans med vår älskling. Tanken vart att Henriks mamma skulle passa henne om jag åkte upp men behöver spara lite pengar nu.
Blev hembjuden till en gräsänka som också hade sin karl i Oslo. Hon bjöd på underbar kyckling och vi drack lite vin och smakade på drinkar medan tvn visade "Let´s dance". Pratade om allt möjlig, speciellt om en eventuell resa förhoppnings vis till våren. Hade älskat att omma iväg lite men min prins och våra gemensamma vänner.
Blev en hyffsad tidig kväll så jag hade en stackars katt som väntade hemma.
Lördagen bjöd på en underbar eftermiddag men en fantastisk svärmor. Vi shoppade, gjorde saluhallen där vi köpte kebab och sen möttes det upp en vän till henne. Begav oss till deras stammisställe för lite tjejsnack och några glas vin. Drog sedan med mig min svärmor hem för lite matlagning.
I söndags tog jag mig en lång sovmorgon. Vaknade hör och häpna HALV 11, och drog mig sen bort mot Majorna för att hjäpa Micke Mus med att måla i lägenheten.
Efter målningen åkte jag hem för att göra det jag sett fram emot länge. Låta Lucia testa på livet utanför lägenheten. Vi skulle nämligen åka till svärmor igen på söndags middag. Och hon klarade det med bravur! Mamma var så himla stolt över henne.  Hon satt lugnt i mitt knä hela vägen (hade med mig buren men ville inte att hon skulle tycka för illa om den och ta det som att de var ett fängelse) och tittade på allt som hände runt henne. Nyfiken men lugn. Både fram och tillbaka var hon cool lugn. Och hon hade inga problem med att vara hemma hos Sväris heller.. DUKTIG FLICKA..
Nu ska jag läga mig. Upp klockan 06:00...
mitt egna val men inget jag hurrar för just nu...

Kommentarer
Postat av: Jennie ♥

trevlig helg ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback