"när kalla nätter plågar mig med minnen av hur det var . . . "


Bild: Jessica Anderssons berättelse om en svår barndom



Jag har ett stort intresse av att läsa sanna historier. Läst många självbiografier och förundras alltid om hur lite man faktiskt vet när man dömmer andra människor. Ändrar ofta uppfattning efter att jag läst klart biografierna. Satt på bussen idag ner till Halmstad när jag började läsa om Jessicas liv.


Fick upp ögonen för henne när hon var med i Fame Factory och jag föll för hennes vackra röst och utstrålning. Hejjade på henne och tyckte att hon var så stark när hon tog sig igenom tävlingen trotts att hon hade Liam i magen.

När jag läste boken i bussen kom jag på mig själv att försöka hindra flödet av tårar som rann ner för kinderna. Många har det varkligen så himla bra och man klagar ändå. Jessica är så stark som delar med sig av sin barndom till alla som vill läsa om det för jag kan inte tänka mig att det var lätt.

Har redan läst halva och hennes historia är hemsk. Har inte ens vart i närheten av den barndommen. Kom ihåg när jag var liten och det stora problemet jag hade då när jag gick i 9an var att alla fick vara ute längre än mig. Borde fattat att de va en piss i nissan (som vi säger i Halmstad). Jag har haft en riktigt bra barndom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback