lycklig!

Jag vart ju ut med Linni och Majki i helgen.

Vart så lycklig och kände mig i sån ro med mig själv å livet. Dansade på exet som om det vore sista dansen och leendet har inte vart så brett på länge. Det kom fram en kille (full så klart, kanske inte som ett ägg men full) och fick lite raggningsrepliker åt mitt håll. Log (jag var ju redan så himla glad) och sa nej tack fint. Bad honom säg det när han var nykter istället om han såg någon på stan han tyckte så om...

-men det kan man ju absolut inte göra, tyckte han

-klart man kan jag brukar göra det om jag tycker någon är snygg, har snygga kläder osv, sa jag. Varför kan man inte göra det?
 
Han gick därifrån som ett frågetecken.

Idag fick en kollega mig att känna mig riktigt uppskattad och jag gick från jobbet med ett stort leende på läpparna. Riktigt lyckorus i kroppen att jag inte kunde låta bli att krama henne innan jag gick.


En av mina mål i livet är att sprida positivitet då jag tyckler det finns så mycket negativa tankar runtomkring. Vet att folk har suckat lite åt mig men kan inte rå för det. Jag tycker inte att man kan få vara negativ hela tiden ( klart att alla kan vara lite negativa så länge det inte går ut över andra hela tiden eller då man inte förstår at vi har det så himla bra här i Sverige!) Men idag så kände jag att jag var riktigt bra som människa.


Att jag faktiskt kan få folk att ha ett leende på läpparna när jag går därifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback