Pilipinos

Sitter å njuter! Så fantastiskt underbart vi har det. Trodde aldrig att vi skulle komma iväg. Första dagen idag som vi inte reser. Började i fredags (03:00) på natten. Tog en tidigare buss för jag var lite nojig över tt vi inte skulle komma fram innan flyget gick. Fick vänta 4 timmar på kastrup på att checka in men trotts tröttheten vardet värt de. För mig iallafall... Stackars henrik hade njutit lite för mycket av det goda på julfesten i skolan så det va inte de lättaste att leka mamma när han inte reagerade som vanligt. Nästan så det var rätt åt honom när illamåendet kom men det va väntat så jag hade huvudvärkstabletter och vatten om han ville ha det. Flög 6 timmar från köpenhamn till Doha. Nästa från Doha till Cebu city tog 9,5 timme. Mamma överraskade med att vara i cebu just den natten. Bodde henrik och jag var överlyckliga att se lite "friendly faces" efter 2 dygns resande. Tog in på NS royal pensione som pappa rekommenderat. Tanken var att vi skullr vara i Cebu i 2 dagar för att vika upp oss men vi längtade efter stranden. Tog reda på en buss som tog osd uppåt på ön och till grannön Bantayan. Här sitter vi nu. Kota beach. 7 år sen sist. Inte förändrats någonting. Gatubarnen går å sjunger för oss. Mango i stora lass. Pojkar som vill hyra ut båtar, skotrar bla bla bla. Bohemiska bungalower. Henrik behöver fortfarande vänja sig men han inser att vi har de undebart i sverige. Om 2 dagar kommer pappa å hans vän och här. Ikväll ska vi ut på en "floating bar" på havet som en dansk driver. Gött!! Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback