god jul från Bantayan i Filippinerna!

Vaknade kvart i 6 imorse och tog en kort halvtimmes prommenad.

Kan inte säg att Henrik var så otroligt pigg den här gången. Kroppen börjar bli van vid filippintid  så nu vill ha bara sova längre och längre. Själv så älskar jag att gå upp så här tidigt. Tycker det är underbart att ha hela dagen framför mig. Att gå upp när ingen annan är uppe och bara höra havet är så fantastiskt.

Vi vart på en restuarang vi vart för länge sen "balikbayan". Älskar att gå till filippinska restauranger.  Ofta blir det att vi "tvyvärr" går till svenska restauranger. Förstår inte riktigt att man åker så långt som till Filippinerna och sen äter på restauranger som svenskar äger. Men annat blir det när vi åker för att hälsa på mammisen. Då blir det Filippinerna så att det smäller om det!

Idag funderar vi på att hyra moppe och köra runt ön. En kostar 300 peso/dag (60 kr). Är rädd för att det kan bli för mycket som om vi solar som vi gör nu. Imorgon hopps jag på att vi kanske kan ta en båt och ha lite utflykt :)

Har jag sagt att detta är livet????




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback