far och dotter


bild: pappisen och jag när han hälsar på i Göteborg




Då har man spenderat en dag i hemstaden Halmstad. Har kollat igenom alla mina saker som legat och samlat damm i 26år. Överdriver inte när jag spenderade större delen med att nysa när jag kom längst in i garderoberna.

27 dagböcker totalt kom jag upp i. Suttit och skummat igenom alla, haft jätte nostalgi, mindes tillbaka och njutit. Samtidigt är jag jätte lycklig över att jag inte är i tonåren längre. Usch usch usch. Jobbigt att vara en känslosam  t ö s a b i t  full med hormoner. Skönt att jag har blivit visare och oroar mig (iallafall inte lika mycket) som jag gjorde förr. Allt löser sig bara man har tålamod känner jag mer nu förtiden.

Läst igenom alla (nästan för hade ett 20 tal flitiga brevvänner) gamla brev som tyvärr ligger i soptunnan nu, skrattat och blivit varm i kroppen av alla fina ord.

Läst alla arbeten jag hade i gymnasiet och hade faktiskt glömt bort alla höga betyg jag fått, så klappade mig själv lite på axeln.

Men en härlig sak jag hade glömt var 2 stora lådor som stod längst upp i förådet. 2 lådor från min 20 årsfest där jag hade massa godbitar ( jag ville ju flytta hemifrån i den åldern och planerna fanns där innna jag flyttade utomlands istället och var tvungen att lämna de hemma)
I lådan fanns de massa gottigheter som bla:

massa fina glas
ugnsformar
ljus
minnen
handukar
koppar
långa teskedar
underlägg

osv
osv


Lätt att de ska med till lägenheten i Göteborg. Dock orkar vi nog inte ta med allt denna helgen så det blir nog att jag flirtar med mor eller far nästa gång de ska upp. Eller kanske till och med syster yster om hon kommer snart....

Nej nu blir de sängen. Ensam inatt då prinsen jobbar lite imorgon emn sen kommer även han ner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback