Bergsbestigning av Sveriges högsta berg - Kebnekaise!

Blogginlägg med bild

Jag på toppen av Kebb!


 

 

Idag för en vecka sen var jag och 5 andra tjejkompisar till mig på väg upp mot Kebbs topp. Blod svett och lite tårar. Skulle ljuga om jag sa att de inte var jobbigt. Mötte några på vägen som hade givit upp men det sporrade mig bara att vilja ännu mer.

 

Tips till alla som funderar på att bestiga berget. Träna på uthållighet och kondition i uppförsbackar. Kungsleden som det så fint heter tar ca 7 timmar inkl. pauser en väg. Och den där " leden " för mig är ingen led. Massa sten och bergsklättring mer. Men när man kom till toppen så vr det verkligen värt de. UNDERBAR UTSIKT!!!!

 

inköp för resa som är viktigt - bra vandringsskor!!!

 
 2010-08-25 15:52

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback