Boktips !


Har varit inne en bokperiod under sista delen i Oslo och även här i Göteborg då jag avskyr å vänta och det har vart runt 30 minuters resväg till och från jobbet. Har använt den timmen av dygnet till egentid (viktigt att ha egentid med sig själv) och läst ganska mycket böcker.

Sista boken jag läst fick jag låna av svärmor. En sorts kärlek. Sista delen av boken kunde jag inte läsa när jag satt på vagnen eller bussen för hann inte långt förrän tårarna rann. Fick läsa de sista kapitlena hemma och då satt jag och stortjöt i soffan, på toa, i sängen eller i soffan.

Vet inte om det var själva berättelsen i sig i och med att det var baserat på författarens liv när hans fru gick bort i cancer (som det står på baksidan av boken så började de med bröstcancer coh slutade med att den hamnade i levern) eller om det var att min älskade farmor dog med cancer i levern. Att jag kände mig lite skyldig som inte kom hem så ofta då jag bodde i Oslo. Fick en liten inblick om hur det var. Hemskt å läsa om men viktigt å veta.
Tyckte de va lite jobbigt å komma in i boken annars hade den fått full pott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback