en idyll, ett samhälle mitt i skogen

När man kör till Stöten så kan det kännas som att det tar en evighet. (7 timmar från Göteborg). När man ÄNTLIGEN kommer fram till Sälen by så känner man hur pulsen börkar slå. Snart snart snart! Men så snart är det faktiskt inte. En 20 minuter senare svänger man av in på Stöten vägen. Då ser man skyltarna.

7 minuter kvar

. . . .

5 minuter kvar

. . . .

Sen e man helt plötsligt där.

Framme!
Hemma.

I 2 säsongen har Stöten i Sälen varit hemma för min och min prins. Detta är andra säsongen som vi inte jobbar där uppe. Men när man då kommer upp som vi gjorde förra helgen när löven blir gula, röda eller oranga. Innan löven faller av. När det blir så där kallt som det blir i Dalarna under hösten. Det är så det är som bäst. Naturen har sin egna show för oss och man känner hur den idyllska Stöten välkomnar oss med öppna armar och man slappnar av med ett stort leende.

Fotograf: jag
Vårt boende under förra helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback