När tycker ni att adventsljusstakarna ska upp?

Fick ett sms av Lina för inte så länge sen (läs i sista veckan i oktober) där hon av ren förskräckelse hade sett att grannen hade satt upp en ljusstake i fönstret!! Rent personligt så anser jag att man ska börja skylta inför julen under första advent. Även om jag älskar julen och allt pynt. Allt pirr i magen inför den härliga högtiden.

 

Men då anser jag inte att man ska börja fira och dekorera månader innan julen kommer. Räcker med en månad innan för att bygga upp julmyset. Annars blir det bara uttjatat

Jag ville ha en annorlunda stake. Den traditionella som går på el tyckte vi inte om. Fick denna av mina föräldrar. Får hålla lite koll på den men tycker den är mysig. För tidigt att sätta fram så den får vila lite till i garderoben.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Sv: inte svårt alls :) man fuktar lite på kaklet sen sätter man bara upp det där dekorerna :))

Postat av: Modesty

Första adventshelgen tycker jag är helt okej att ta fram stjärna & stake...

Inte okej att börja 2 månader innan jul...

2009-11-03 @ 22:33:55
URL: http://modesty006.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback