raketer? får inte

igår ville H att vi skulle smälla raketer.
Super glad men när han ville att jag skulle smälla kände jag att det tog emot liten
Kommer ihåg när jag var liten. Hönsmamma och hönspappa var överbeskyddade när de kom till deras små kycklingar (vet att de va de pga kärlek). Jag fick smälla 1öringar eller vad det nu hette.. Men detta vi köpte va lite mer smäll i=)

Efter att ha sprunit flera meter ifrån den tända smällaren insåg jag att jag bara överdrev.
Fast å andra sidan.Jag är ju uppväxt med filippinska smällare.
På nyårsafton är det inte snyggast raketer som gäller i Filippinerna utan de som låter högst.
Inte konstigt att jag har en sån respekt för smällare när många dör i Filippinerna.



Kommentarer
Postat av: Storasyster

Det är farligt med smällare...*hytter med fingret.

Stod själv uppe på balkongen på 12slaget då en förlupen raket från grannen for rätt upp mot oss och träffade en av våra gäster på axlen för att sedan explodera bland oss 6 pers på balkong. Vi skrek och kastade oss in i en hörna. Inga person och materialskador tack och lov.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback