Egentid - tid att tänka på sig själv

Egentid är viktigt. Går alltid runt med en artiken ut veckorevyn i plånboken. 10 tips om hur man tar det lungt. Att vara med sig själv/ta hand om sig. Försöker då och då tänka på detta.

~ Försök ha en vana att prommenera så mycket man kan. Ha ett mål att gå en timme per dag.
Försöker iallafall träna varje dag

~
Vitaminboosta min mat med att ha en färgrik kost.
Sedan en månad tillbaka är det sallad till min lunch. Kött och sallad. Gott som tusan.

~ Äta regelbundet. Minst vart 3e timme.
Enligt artikeln så får jag mer energi och mindre behov av socker viket stämmer helt in på mig.

~ Följer citatet  "Ät som en kung, lunch som en prins och middag som en fattiglapp"
Hade svårt att äta fruost på morgonen men nu blir det oftast omelett eller smothie för att komma igång. Så mycket lättare att hålla sig till lunchen utan att bli sur.

~
Ät senast 2 timmar innan läggdax. Matsmältningen förstör sömnen.

~ Dricka ordentligt med vatten under dagen.

~ Sova minst 6-8 timmar och gå upp samma tid även på helgen.

~ Detoxa kroppen genom att äta mindre kött, undvika kaffe, te, alkohol samt alla former av tillsatser och sötningsmedel.
Känner att min kropp redan börjar känna av att jag inte äter mina älskade ostbågar varje vecka/festat varje helg/dricker lika mycket kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback