2010

Galet. Skriver ofta år 2008 fortfarande och nu ska jag lära mig 2010.
Ett nytt decenium.

När vi var i Varberg hos svärmor så pratade vi om detta.

Förra deceniumet handlade för mig om att bli vuxen. Första tre åren handlade om att ta på mig rollen som gymnasieelev. Växte ordentligt som människa när jag förstod att "Ledarskap och kommunikation" var den bästa linjen jag kunde tagit. Blygheten försvann och jag vågade lita på att jag var bra. Självförtroendet växte och hade en av de 3 bästa åren i mitt liv.

Resten av deceniumet handlade om att upptäcka livet. Pluggade till reseledare, jobbade utomlands, säsongade, flyttade till Oslo, jobbade på båt och nu sista året av deceniumet så har jagflyttat till Göteborg och är redo för att ta mig an nästa del.

Är inte klar med att upptäcka livet utan snarare galet ivrig över vad som finns mer. Men trött på att flytta. Skaffat mig en lägenhet med min kärlek och längtar till det nalkas inflytt. ÄNTLIGEN ett stabilt hem. Som jag längtat efter det i alla dessa år!

Framför mig så har jag mitt beslut om vad jag vill med mitt liv. Vad händer här näst. Det enda som är inplanerat är att jag ska ta igen den förlorade Filippinresa nästa vinter. Men sen så är det fritt fram för allt som kan vara bra för mig.

Många snackar om nyårslöften.
Försökt att hålla sånna med jag tänker istället ge mig mål med livet som gör att jag mår bättre:
-Säg ofta att jag älskar familjen.
-träning är bra för kroppen
-höra av mig till vänner, även de jag inte sett på länge
-göra det lilla extra av det mesta.
-fortsätta försöka tänka positiv. vet hur det är att vara negativ då jag spenderat över en vecka i besvikelsen nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback