strawberry daiquiri

Den bästa (absolut bästa daiquirin!!) finns på Livingroom i Rethymno på Kreta.
Har testat många sen jag var där för 2 1/2 år sen men ingen har vart så bra som den. Nu när jag var där så var jag tvungen å testa om den var så bra som jag trodde och det var fortfarande så att de vattnades i munnen på mig. :)
Tror att deras knep är de härligt färska jordgubbarna . . . så smakar det inte allt för mycket sprit. Men gott var det!




4 cl rom
2 cl pressad lime
2 cl sockerlag
4-6 jordgubbar frysta
ca 0,5 dl krossad is


Lägg alla ingredienser i en mixer/blender kör några sekunder, Servera i cocktailglas med ett sugrör.

*Svalkande och god sommardrink, prova byt ut de frysta jordgubbarna mot färska, men öka då mängden is.
* Om du inte har en iskross. Så krossar du isen enklaste genom att lägga några isbitar i en kökshandduk och sen helt enkelt slå dem mot diskbänkskanten.
2009-05-19 @ 13:56:45

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback