Promenad i Oslos vackra natur



Vi var ute och gick en timme innan min träning igår. Hade sett att Grefsenkollen hade vandringsleder så bilen dit för att utforska lite. Det första vi möttes av var backe upp upp upp. Svor och svor över att de skulle vara så vanskligt att ta sig upp på toppen för att se utsikten. Efter halva vägen öppnades skogen upp och möttes vi av en fantastisk syn. Ett kärn precis i botten på en av skidbackarna. Njöt av att gå runt och föreställa mig vart vi skulle vara i sommar. Perfekt för att grilla och bada för de som vill de. Antar att vi inte kommer att vara ensamma om att vilja vara här för hade för mig att jag lät någonstans att de finns "hytter" som man kan hyra under sommaren i närheten. Men vi kan  ju njuta av den fram tills att turisterna kommer.



Stannade då och då för en fotostund. Fanns stora högar kvar där skid/snowboardhoppen funnits tidigare. Från vår lägenhet såg det ut som små små snö högar med de var ganska stora Det var iallafall 1 månad sen jag såg snö och då var jag lite irriterad över att de aldrig slutade snöa men just nu var det lite trevligt och man mindes vintern med ett leende.

2009-05-06 @ 07:00:07

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback