Hur blir man av med en vana?

Sitter å tänker på det varje gång jag pratar i telefon eller skriver.
Hur ska jag bli av med min norska. Den kommer så naturligt när jag pratar i telefon när jag ska vara serviceminded.  Precis som när jag skriver så måste jag hela tiden tänkte mig för och inte skriva på norska. Går ofta tillbaka och ändrar. Till och med mina drömmar brukar vara på norska nuförtiden.

Norska och svenska är ganska så lika men ordföljden brukar vara annorlunda så låter ofta som om jag inte kan svenska ibland. Svorsk kallar man nog det :)

Kommer till å sakna Oslo och alle vennerne mine!



Mobilfoto: jeg

Indianer som brukar spela mys musik utenfor Oslo S

2009-07-24 @ 14:15:40

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback