Samaria - Kreta

min favorit utflykt på Kreta var samaria ravinen.
ca 18 kilometers lång och en underbar vandring i sol och natur.
Børjade sæg ja till denna utflykten før att jag tyckte att detta va de enda setter
før mig att få røra på mig. 5-6 timmar tog det i och med att vi var tvugna att vænta in alla gæster.

Det slutade med att jag gick denna turen næstan varje gång. Njøt varje gång.
Visst de va slitsamt och ruskigt svettig men nøjda gæster varje gång och de va
bara spænnande att kunna peppa gæsterna att fortsætta eller ev. hjælpa dem om de vart svårt.

Massa sten och upp och ner så dålig rygg eller
knakiga ben rekommenderades inte

i væntan på att 1 1/2-2  timmar skulle gå så att gæsterna fick lite førsprång innan vi guider sprang ifatt dem. Tror att rekodet ligger på ca 3-3,5 timme på att komma igjenom.

guide på språng

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback