stanna - tænk efter lite

?Pengar är tid och jag har inte bråttom? - Tänk dig en bank som varje morgon satte in 86400 kronor på ditt bankkonto, och som varje kväll tar tillbaka de pengar du inte har använt. Vad skulle du göra med pengarna? Så mycket som möjligt förstås! Nu är det så att du faktiskt har en sådan bank. Den kallas tiden. Varje ny morgon får du 86 400 sekunder att använda precis som du vill. Varje kväll är förslösad tid borta för alltid. Det finns ingen möjlighet till kredit, det finns ingen möjlighet att spara för framtiden. Använd därför din tid så klokt som möjligt. Gör varje dag minnesvärd!

Kommentarer
Postat av: Vera

Det där var as bra! verkligen kloka ord :) synd bara att man inte tänkte på det sättet när det väl kommer till kritan.



Iaf, vi måååååste ses!

jag har ju börjat jobba nu, har varit sjukt trött efter jobbet jag med. lätt hänt när man kliver upp tidigt. men jag är iaf på planen om dubbelhelg. fre och lör. Midsommar är på fredag vännen, och det är då det är planerat att vi ska fira ihop. det är jag mkt glad över. men jag vill gärna gå ut med dig på lördag också! vi kan väl höras antingen ikväll eller så ringer jag dig imorgon. Ciao bella

2008-06-19 @ 16:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback